سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بدى را از سینه جز خود بر کن با کندن آن از سینه خویشتن . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :13
بازدید دیروز :4
کل بازدید :104598
تعداد کل یاداشته ها : 95
103/2/10
6:30 ع

نگاهی کامل بر فعالیت های شرکت ADATA ، پادشاه حافظه دنیا. کالاسودا- شرکت فناوری ای دیتا (ADATA) یک شرکت تایوانی تولید کننده حافظه و فضای ذخیره سازی است که در ماه می 2001 توسط سیمون چن تاسیس شد و پس از 3 سال وارد بورس شد.. خط تولید اصلی آن شامل ماژولهای DRAM، درایوهای فلش USB، درایوهای هارد دیسک، درایوهای حالت جامد، کارت های حافظه و لوازم جانبی همراه موبایل است. ADATA همچنین حوزه کسب و کار خود را به حوزه های جدیدی از جمله روباتیک و سیستم های نیروی برق گسترش داده است.

 این شرکت همچنین علاوه بر برند اصلی ADATA، محصولات سخت افزاری گیمینگ و لوازم جانبی بازی های PC را تحت نام تجاری XPG خود به فروش می رساند. این شرکت در سال 2017 دومین تولید کننده DRAM در جهان بود و دارای سرمایه بازار 680 میلیون دلاری شد. ADATA در سال های اخیر فعالیت خود را به اروپا و آمریکا گسترش داده است، این در حالی است که در آسیا با سامسونگ شدیدا رقابت می کند. (سامسونگ سهمی معادل 7?1 درصد از کل بازار در این حوزه را دارد و دومین تأمین‌ کننده بزرگ ماژول‌های DRAM در سراسر جهان است که سال گذشته ای دیتا توانست این عنوان را از او بگیرد).

تاریخچه شرکتتاریخچه شرکت ADATA

شرکت ADATA در سال 2001 و با تعداد محدودی کارمند یعنی تنها با 20 کارمند تاسیس و کار خود را شروع کرد .شرکت ای دیتا از همان ابتدا یک شرکت کوچک با ایده ها و رویاهای بزرگ بود ولی هدفی که این شرکت داشت تبدیل شدن به یک رهبر در سراسر جهان در ارائه کارت حافظه DRAM  و محصولات نرم افزار فلش با کیفیتی برتر و نو آوری خاص و حرفه ای محصولات بود. ADATA تحت رهبری موسس و بنیانگذارش سیمون چن و تیم مدیریت ارشد قوی که همیشه حامی او بودند، تمام مراحل تجربه در زمینه تولید و گسترش فروش جهانی را با انرژی تمام و ارزش نهادن به فرهنگ سازمانی فوق العاده به عنوان پایه و اساس موفقیت این شرکت پشت سر گذاشته است و در حال حاضر نیز جزو برترین شرکت های تولید کننده در زمینه حافظه ذخیره سازی است.

به کمال رسیدن از طریق بهبود مداوم: با وجود پیشرفت های چشمگیر، تیم مدیریت ADATa هر روز بیش از دیروز مصمم است که خود را بهتر کند و عملکردش را بهبود دهد. در سال 2010، این شرکت روند بازسازی و ری برندینگ خود را آغاز کرد و تغییراتی در نماد و لوگوی خود داد و فرهنگ شرکت نیز بهبود بخشید تا میزان رقابت پذیری را به وجود ورود به بازارهای بین المللی افزایش دهد و شرکت را برای ورود به دهه آینده آماده کند. لوگوی جدید دارای طراحی مدرن تری بود که نشان دهنده انسجام شرکت و بک گراند فنی و تخصصی شرکت روی بحث ساخت سخت افزار و حفظ رنگ آبی برند بود. نماد یک مرغ مگس خوار که به لوگوی این شرکت اضافه شده است، یکی از عناصر اصلی بازطراحی لوگو است که نشان دهنده چابکی فرهنگ، چشم انداز آینده و تعهد آنها به تبدیل شدن به یک برند جهانی است. چابکی مرغ مگس خوار این مفهوم را تداعی می کند که شرکت ADATA بسیار پاسخگو به خواسته های بازار و مصرف کننده است و سرعت آن نشان دهنده نوآوری و بهره وری در صنعت است. ماهیت وجود این نماد تصمیم ای دیتا برای استفاده از تمامی امکانات را القا می کند و رنگ و طراحی مدرن آن منعکس کننده ویژگی های هیجان انگیز و پویایی نام تجاری ADATA است. فعالیت های شرکت ADATA

این ارزش ها شامل یکپارچگی، عدالت، صداقت، پشتکار، خلاقیت، هماهنگی، عشق و نوآوری هستند. تمام این عوامل کمک می کند تا ای دیتا درآمد قابل توجهی روی سود سالانه خود داشته باشد. این فناوری ها به نقطه عطفی مانند موارد زیر رسیده است: رسیدن به تامین کننده اول ماژول DRAM در آسیا و بورس اوراق بهادار تایوان، رتبه سوم بهترین تولیدکنندگان تایوانی از میان 100 شرکت برتر و در حال حاضر به عنوان یکی از بیست برند برتر بین المللی تایوان است. این نتایج چشم گیر و فرهنگ سازمانی در حال حاضر به عنوان معیار موفقیت برای صنایع با تکنولوژی پیشرفته محسوب می شود.

فناوری ADATA  حقیقتا به درک این موضوع رسیده است که حرفه ای بودن و نوآوری موجب رقابت میان شرکت و ارزش محصولات و خدمات آن در بازار می شود. اجرای دقیق فناوری Adata مستلزم انجام بالاترین استانداردها است که به طراحی ID، خرید و مدیریت زنجیره تامین (مواد خام)، فرایندهای تولید و کنترل کیفیت و آزمایش مربوط است. شرکت ای دیتا از طریق نوآوری و توسعه مداوم محصولاتی که بیش از انتظارات مشتری هستند، موفق به کسب بسیاری از جوایز بین المللی شناخته شده از جمله Symbol of Excellence تایوان و جایزه ملی ممتاز بودن، G-MARK ژاپن (جوایز طراحی خوب)، CES Innovations Awards در ایالات متحده و iF Product Design Award جایزه طراحی محصول در آلمان شده است.شرکت ADATA در ایالات متحده و iF Product Design Award جایزه طراحی محصول در آلمان شده است

ADATA نیز مانند دیگر تولیدکنندگان DRAM و SSD، تراشه های مورد استفاده خودش را تولید نمی کند. بلکه آنها را از شرکت هایی مانند سامسونگ و میکرون خریداری می کند. این شرکت تا کنون به فکر ساخت تراشه نیافتاده است و دلیل اصلی آن نیز این بوده است که این کار نیاز به هزینه یکپارچه و میلیاردها دلار سرمایه گذاری و ریسک نیاز دارد. در نتیجه انها برای ورود به چنین حوزه ای نیاز به سهم قابل توجه در بازار و نواوری دارند و باید نمونه محصولات مختلفی را تولید کنند که جنبه نوآوری داشته باشد. با همه این تفاسیر ADATa به این نتیجه رسیده است که فعلا نیازی به تولید تراشه های خاص برای مشتریان خاص ندارد. در نهایت صنعت ماژول های DRAM رشد بالقوه در زمینه خود داشته است و یک مزیت رقابتی در پیش بینی تقاضا و مدیریت موجودی خود به صورت موثر دارد و بازار را تحت کنترل خود درآورده است. ADATA تصمیم گرفته است که روی موجودی و محصولات خود مانور دهد و آنها را در بازارهای گسترده تری پیش ببرد.

همین امر برای توسعه کنترلر های SSD نیز صداق است. با وجود اینکه کنترلرها توسط یک شخص ثالث ساخته می شوند، سرمایه لازم برای توسعه و تولید هنوز هم یک رقم بزرگ محسوب می شود. ای دیتا معتقد است که تیم سیستم عامل، نقش کلیدی در تضمین رقابت در آِینده ایفا خواهد کرد. تا این لحظه، این تیم عمدتا تمرکز خود را بر پیشرفت سیستم عامل SSD گذاشته، اما در سمت مصرف کننده نیز تغییری نسبت به سیستم عامل منحصر به فرد وجود خواهد داشت.

یکی از موضوعات مهم در نمایشگاه Computex حالت DDR4 بود و ADATA حضور پر رنگی با معرفی پورتفولیو DDR4 داشت. این شرکت می خواهد در این زمینه رهبر شود و قصد دارد تکنولوژی جدید را به مصرف کنندگان و شرکت ها تحمیل کند. ADATA یکی از شرکای Haswell اینتل (در کنار میکرون، سامسونگ، هینیکس، کینگستون و Crucial) است. به همین دلیل زمانی که پلتفرم X99 در اواخر امسال رونمایی شد، تعداد هاردهای ADATA DDR4 در دنیا گسترش یافت.شرکت ADATA،تعداد هاردهای ADATA DDR4 در دنیا گسترش یافت

اینکه آیا بازار DDR4 از نظر تولیدکنندگان قطعات اصلی متفاوت تر از از DDR3 است باید گفت که DDR4 از این نظر متفاوت است که در حال حاضر یک محصول سازمانی است و از طریق بازاریابی B2B به فروش می رسد. بخش سازمانی با توجه به تقاضا برای واحدهای بیشتر در هر فروش، مزایای بیشتری نیز از فروش DDR4 عایدش می شود. سناریوی کلیشه ای صدها قفسه که در آن هر سرور مجهز به هشت تا شصت و چهار DIMM یا بیشتر، که موجب مصرف برق پایین تر در یک ماژول و از این رو همیشه از استفاده از آن استقبال می شود. این سرعت به سازمان ها کمک می کند که حجم کاری خود را با توجه به عملکرد حافظه مدیریت کنند و به امور خود تسریع بخشند.

ADATA به کاربران نهایی نشان داد که محصولات برند در خرده فروشی ها نیز وجود دارند، اما تا زمانی که از پلتفرم اصلی این محصول بهره ببرند، بخش سازمانی بازار اصلی این برند خواهد بود. از نظر تولید نیز ای دیتا معتقد است که DDR3 در نیمه اول سال 2015 تمام بازار را تسخیر کرده بود، اما همین اتفاق در سال 2016 برای این برند اتفاق نیفتاد و قافیه را به DDR4 باخت. در حال حاضر در صنایع نیز حضور حافظه های SSD و DRAM زیاد است، بنابراین جالب است که ببینیم بازار چگونه به آن واکنش نشان خواهد داد.شرکت ADATA حافظه های SSD و DRAM

ارزش برند و درآمد

ADATA بیش از یک میلیارد دلار درآمد سالانه دارد که این شرکت را به یکی از ارزشمندترین و بزرگترین شرکت های تولید حافظه در جهان تبدیل کرده است. بیش از نیمی از درآمد به دست آمده از منطقه APAC (آسیا و اقیانوس آرام) است که با توجه به مقر شرکت یعنی تایوان و اندازه بازار آسیا، رقمی منطقی است. منطقه آمریکای شمالی و آمریکای لاتین به عنوان دومین منبع درآمد ADATA  با حدود 15 درصد سهم از کل درآمد، و پس از آن اروپا و دیگر مناطق کوچکتر منابع درآمد بعدی این شرکت شد. آسیا، اروپا و به خصوص روسیه مناطق بالقوه رشد آینده برای ADATA است، چرا که این بخش از بازار SSD هنوز در حال توسعه است و نیاز به بازار گسترده تری از حافظه و هارد است، در حالی که در ایالات متحده بازار ها بالغ تر هستند.

دلایل محبوبیت

  • نوآوری: فناوری ADATA حقیقتا به درک این موضوع رسیده است که حرفه ای بودن و نوآوری موجب رقابت میان شرکت و ارزش محصولات و خدمات آن در بازار می شود.
  • ایده های بزرگ: شرکت ای دیتا از همان ابتدا یک شرکت کوچک چند نفره اما با ایده ها و رویاهای بزرگ بود و هدفی که این شرکت داشت تبدیل شدن به یک رهبر در سراسر جهان در ارائه کارت حافظه DRAM و محصولات نرم افزار فلش با کیفیتی برتر و نو آوری خاص و حرفه ای محصولات بود. ADATA تحت رهبری موسس و بنیانگذارش سیمون چن و تیم مدیریت ارشد قوی که همیشه حامی او بودند، تمام مراحل تجربه در زمینه تولید و گسترش فروش جهانی را یکی پس از دیگری پیمود و به موفقیت و محبوبیت زیادی دست پیدا کرد.فناوری ADATA حقیقتا به درک این موضوع رسیده است
  • احترام به مشتری: ای دیتا یکی از شرکت هایی است که اساس کار خود را احترام به نیاز مشتری می داندو سعی می کند که بر اساس آن محصول خود را طراحی کند. نمونه ای از آن را می توان در تولید هارددیسک های ضدضربه عنوان کرد که به خوبی از جانب این برند دیده شده و محصولات ضدضربه مختلفی برای کاربرانی از قشرهای مختلف طراحی و تولید شد.
  • جلب اعتماد خریداران: ای دیتا با داشتن نیروی متخصص و خط تولید کاملا اتوماتیک و بهره‌ مندی از تکنولوژی ‌های خاصی در راستای تولید چیپ حافظه با کیفیت موفق شده است اعتماد خریدارانش را جلب کند و در بسیاری از کشورها از جمله کشور ما به انتخاب اول کاربران تبدیل شده است.
  • کیفیت محصولات: کیفیت برتر محصولات ای دیتا یکی از مواردی است که سبب شده این برند به برند برتر حوزه هاردهای سخت و حافظه تبدیل شود. بسیاری از محصولات این شرکت ضدضربه و حتی ضدآب هستند و می توانند خیال کاربران را امنیت محصولی که خریده اند راحت کنند. بسیاری از افراد اطلاعات مهم خود را روی هارد دیسک نگه می دارند و به همین دلیل امنیت و کیفیت و سخت بودن بدنه آن برایشان مهم است، به نظر می رسد که ADATA در این مهم موفق عمل کرده است و هارد های اکسترنال این شرکت تمام این ویژگی را داشته و به پرفروش ترین هاردهای دنیا تبدیل شده اند.

مدیرانآقای لیپای چن که به نام سیمون چن نیز شناخته می شود

سیمون چن

آقای لیپای چن که به نام سیمون چن نیز شناخته می شود، از سال 2001 موسس و از 10 اکتبر 2004 مدیر اجرایی شرکت فناوری ADATA و این سمت را تا 14 ژوئن 2017 حفظ کرده است. سیمون دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی صنایع و مدیریت مهندسی از دانشگاه ملی تسینگ هوآ و رشته مهندسی برق از دانشگاه فنگ چیا است. او به جز سمت مدیر اجرایی ADATA ، رئیس شرکت سرمایه گذاری چائوهسینگ، مدیر ای دیتا در آمریکا، مدیر تکنولوژی ای دیتا و مدیر هولدینگ ای دیتا نیز بوده است.

شلی چن (همسر آقای چن)

یکی دیگر از مدیران ADATA، خانم شلی چن همسر آقای چن است که به عنوان معاون مدیر ADATA در کنار همسر خود فعالیت می کند. او از سال 2001 کار خود را در ADATA از همان روزهای نخستین شروع کرده و تا کنون پا به پای این کسب و کار در شکست ها و موفقیت هایش با آن ادامه داده است. خانم چن پیش از رسیدن به سمت مدیریت، به عنوان معاون اجرایی با این مجموعه همکاری می کرد. او دارای مدرک مدیریت کسب و کار از دانشگاه مینگ چوان در تایوان است.  ایشان مدیری جهانی است و در بسیاری از موارد خودش شخصا همراهی کمپین ها را به عهده می گیرد و حتی به ایران نیز سفر کرده است تا علاوه بر معرفی از محصولات جدید ADATA، از سرویس خدمات بازیابی اطلاعات از حافظه ‌های آسیب دیده‌ نیز رونمایی کرد. او در گفت و گوی خود اعلام کرد که ای‌ دیتا، اولین کمپانی است که نسبت به تولید حافظه ‌های DDR4 اورکلاک شده اقدام کرده است.تولید حافظه ‌های DDR4

تسونگ لی

مدیر نمایندگی های مجاز و فروش شرکت ADATa تسونگ لی است که دارای مدرک تحصیلی اش حسابداری از دانشگاه ملی تایپه است و سمت های قبلی خود دستیار مدیر اجرایی در شرکت کلینترون بوده است.

منابع انسانی

ADATA از سال 2002 دفتری را در ایالات متحده دایر کرده است و 41 نفر را در دو دفتر در لس آنجلس و میامی به استخدام خود درآورده است. اکنون این برند 1400 نفر کارمند در سراسر دنیا دارد. جالب است بدانید که دفتر لس آنجلس امر فروش و پشتیبانی مشتری آمریکای شمالی را بر عهده دارد، در حالی که دفتر میامی مسئول تجارت این برند در آمریکای لاتین است. تمام امور تحقیق و توسعه در تایوان در مقر ای دیتا انجام می شود، در حالیکه تولید بین کارخانه های متعلق به ADATA در چین و تایوان تقسیم شده است. از زمان تاسیس این شرکت، ADATA یک شرکت حافظه مرکزی بوده است. مأموریت ای دیتا همانند بسیاری از شرکت هایی با ماهیت مشابه، از همان روز اول تبدیل شدن به نام تجاری برتر جهانی در محصولات حافظه است. اگر چه پورتفولیوی محصولات این برند در طول سال ها رشد داشته است و محصولات جدیدتری مانند درایوهای فلش USB، درایوهای سخت خارجی، SSD ها، کارت های حافظه و اخیرا پاوربانک های همراه نیز به این مجموعه محصولات اضافه شده است. با این حال اما ADATA هنوز هم یک شرکت حافظه است و بیشتر به خاطر هاردهای قوی و خوش ساخت خود مشهور است. بیش از نیمی از درآمد ADATA توسط فروش DRAM کسب می شود و تحقیقات بازار هم ADATA را به عنوان تامین کننده دوم ماژول DRAM در جهان رتبه بندی می کند.شرکت ADATA ، SSD ها، کارت های حافظه و اخیرا پاوربانک های همراه

ای دیتا در محیط های کار کارمندان خود دقت نظر زیادی اعمال می کند. ای دیتا به طور منظم محیط های کار عملیاتی خود را بر اساس مشخصات سازگار با محیط زیست و نیاز کارمندان بازنگری می کند و قبل از اجرای آزمون و تست های محصول، تمام جوانب را برای آنها تجزیه و تحلیل می کند. اگر این تست برای آنها خطرناک باشد، نتایج آزمون را روی بولتن اطلاعات ایمنی محیط زیست منتشر و به کارمندان اطلاع رسانی می کند.

همچنین ای دیتا به مدیریت سلامت کارمندان خود اهمیت زیادی نشان می دهد و خطر سلامتی آنها را مدام بررسی می کند و از طریق ردیابی و رتبه بندی و ارزیابی نتایج فردی را گزارش می کند. این شرکت همچنین انواع فعالیت های تبلیغاتی بهداشتی و سلامت را برای ترویج مدیریت سلامت کارمندان خود به اجرا در می آورد.

ارزیابی و مدیریت خطرات انسانی این شرکت برای کارمندان برای جلوگیری از بیماری های اسکلتی – عضلانی ناشی از حرکات تکراری و میزان خشکی و خستگی بدن آنها به کار می رود که در عملکرد کاری آنها تاثیر دارد. تیمی پزشکی گروه های پرخطر در این زمینه را شناسایی می کنند و اقدامات لازم را برای آنها انجام می دهند. پزشکان حرفه ای نیز از واحد ایمنی محیط زیست برای انجام بازرسی های محلی و طرح های بهبود همراه پرسنل می شوند. البته تنها سلامت جسمی کارمندان مرد برای مدیران ای دیتا مهم نیست، بلکه آنها برنامه های خاصی را برای مادران کارمند باردار و شیرده طراحی کرده اند که  سلامت آنها  در طول دوره بارداری در این شرکت حفظ شود. از طریق ارزیابی های حرفه ای پزشکان و اتخاذ تصمیمات درست، طراحی مکان و میز مناسب برای حفظ سلامتی مادران، یکی از تمایزهای این شرکت در مدیریت با دیگر شرکت ها است.

اهداف سازمانی

سیمون چن در سال 2001 این شرکت را تاسیس کرد و به سرعت آن را تبدیل به یکی از بزرگ ترین ارائه دهندگان محصولات مموری و حافظه تبدیل کرد. ماموریت تکنولوژیک و هدف ADATA در ابتدا تبدیل شدن به برند رهبر بازار در زمینه محصولات مموری در دنیا بود. بعدها پس از به رسمیت شناختن ترند بازار، تکنولوژی ای دیتا پورتفولیو محصولاتش را برای لوازم جانبی فلش متنوع سازی کرد و برای رشد سریع بازار وابسته به محصولات حافظه فلش سرمایه گذاری کرد. با پیشرفت سریع حافظه DRAM با کیفیت بالا و محصولات حافظه فلش که با تقاضای بازار مطابقت دارند، فناوری ADATA پیشرفت چشمگیری داشته است. بر اساس گزارش ماه مه 2009 iSuppli، ای دیتا دومین تولید کننده در جهان برای ماژول DRAM، و هفتمین تولیدکننده برای دیسک فلش USB است و جایگاه دهم برای کارت حافظه را دارد. دیسک فلش USB

شرکت ای دیتا متعهد به ارائه راه حل های حافظه برتر است که در پی غنی کردن زندگی دیجیتال مشتریان است. تعهد این شرکت به یکپارچگی و حرفه ای بودن سبب شده است که نام آن به رهبر بی چون و چرای بازار در زمینه تولید ها در و حافظه شود که بیشترین جوایز طراحی محصول را از آن خود کرده است.

همچنین این شرکت با درک نیاز به مسئولیت اجتماعی، سعی کرده است که در انتخاب اجزای حافظه مطابق با مشخصات ساختاری دقیق و فرایندهای بازرسی کیفی و محدودیت استفاده از مواد خطرناک در دستورالعمل برق و الکترونیک (RoHS) بهینه عمل کند. محصولات ADATA دارای صدور گواهینامه ایزو 14001 در حمایت از محیط زیست و گواهینامه IECQ QC080000 در خصوص سیستم مدیریت فرآیند مواد خطرناک است. این اقدامات نشان می دهد که تعهد ADATA به ارائه امن ترین، کارآمد ترین، پایدار و سازگار ترین محصول در زمینه تولید حافظه های با کارایی بالا است. اعتماد شرکت به مسئولیت اجتماعی شرکتی در زمانی که ADATA به دنبال رشد سریع است نیز عامل مهمی در موفقیت این شرکت است.گواهینامه IECQ QC080000

ای دیتا از طریق نگرش مثبت از نوآوری و برتری در ارائه محصولات و خدمات حافظه با کیفیت به عنوان پلی بین کار و روزمره ایجاد کرده است تا عملکرد و کیفیت زندگی فردی را  بهبود بخشد. سیمون چن مدیر ای دیتا در این مورد می گوید: برای دست یابی به هدف مدیریت پایدار، شرکت ها نه تنها باید بازار جهانی و توسعه محصول را ادامه دهند، بلکه  باید به طور مداوم باید تکنولوژی های صنعتی را بهبود بخشند و مسئولیت های محیط زیستی و اجتماعی انجام دهند. ای دیتا ارائه دهنده اجزای اصلی و کلیدی حافظه بازی جنگی آنلاین در دنیاست و به مشخصات دقیق تولید و بازرسی های کیفی و فنی پایبند است. این تلاش ها نشان دهنده تعهد ADATA به مسئولیت اجتماعی شرکت های بزرگ است، یعنی در عین حال به حفظ رشد خود کمک می کند، به حفاظت از محیط زیست جهانی نیز می اندیشد تا به مدیریت پایدار شرکت های سبز بپیوندد.

محصولات و خدمات

محصولات ADATA به طور کلی شامل دسته بندی زیر است و در ادامه آن به توضیح برخی محصولات می پردازیم تا آشنایی بیشتری با آن کسب کنید.

  • ماژول های DRAM برای کامپیوتری های رومیزی و نوت بوک ها شامل DDR4، DDR3، DDR2، DDRماژول های DRAM برای کامپیوتری های رومیزی و نوت بوک ها شامل DDR4، DDR3، DDR2، DDR
  • هارد داخلی SSD
  • هارد اکسترنال ( شامل انواع HHD، External SSD، External Enclouser)
  • درایو فلش USB ( از نوع استاندارد و OTG)
  • مموری کارت و رم ریدر (شامل سری میکرو اس دی، اس دی و Card reader)
  • پاور بانک ( 5000 میلی آمپری، 10000 میلی آمپری، 20000 میلی آمپری و بالاتر)
  • شارژر ( شارژر وایرلس و شارژر خودرو)
  • کابل و اکسسوری ( تایپ سی، میکرو یو اس بی و لایتنینگ)کابل و اکسسوری ( تایپ سی، میکرو یو اس بی و لایتنینگ)

تعدادی از محصولات این برند در زیر به اختصار شرح داده می شود تا مخاطب آشنایی بیشتری با آن پیدا کند.

  • حافظه رم XPG Spectrix D80

این حافظه از نوع DDR4  بوده و مخصوص گیم طراحی شده است. همانطور که گفتیم ای دیتا روی بازار بازی های رایانه ای حساب باز کرده و محصولات خاص خود در این دسته را هر ساله روانه بازار می کند. آخرین عضو این خانواده نیز همین مدل است که از ویژگی های منحصر به فردی مانند نورپردازی RGB بهره می برد. اما بد نیست کمی با تکنولوژی نهان این رم آشنا شوید. شرکت ADATA در ساخت این حافظه جدید خود از Heatsync مایع به همراه پخش‌کننده ‌های گرمایی آلومینیومی و مواد رسانای گرما روی بورد اصلی دستگاه استفاده کرده‌ است. مزیت استفاده از آنها چیست؟ تمامی این موارد باعث می‌ شوند با بهترین سیستم خنک‌کننده‌ طراحی ‌شده برای حافظه‌ رم مواجه باشیم که می‌ تواند با سرسخت‌ ترین حافظه‌ های DDR4 بازار رقابت کند. حتی اگر نیازی به چنین سیستم خنک‌ کننده ‌ای نباشد، می‌توان از ظاهر زیبای آن درون کیس رایانه با نورپردازی RGB لذت برد. این سیستم در قسمت بالایی ماژول رم قرار دارد. قابل پیش بینی است که نرم ‌افزارهای سه سازنده بزرگ مادربورد یعنی ایسوس Aura Sync، گیگابایت RGB Fusion و ام‌ اس ‌آی Mystic Light Sync امکان کنترل روی نورپردازی Spectrix D80 را خواهند داشت.

  • درایو SSD مخصوص بازی SX8000درایو SSD مخصوص بازی SX8000

عناوین تازه ای که هر ساله وارد دنیای بازی می شود، بسیاری از کاربران را تشویق به خرید هارد و رم های جدید می کند. مثلا دوران درایو های SATA به دلیل کم سرعت بودنشان گذشته است و درایورهای NVMجای آنها را گرفته است. البته استراتژی ای که ای دیتا برای محصولات جدید خود باید پیاده کند این است که تعداد این محصولات را در بازار افزایش دهد تا با رقابتی شدن قیمت ها و کاهش آنها، مشتریان و کاربران معمولی هم بتوانند از آن استفاده کنند. در همین راستا رم های SSD، مدل SX8000 از سری محصولات XPG به بازار عرضه شده که از ساختار فلش نانو سه بعدی بهره می برند. این ساختار باعث بهبود عملکرد دستگاه شده و این حافظه ها سرعت بالایی دارند، به طوری که گفته می شود سرعت خواندن اطلاعات در این درایو به 2400 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن اطلاعات به 1000 مگابایت بر ثانیه می رسد.

  • پاور بانک ظرفیت بالای P20100 ای‌دیتاپاور بانک ظرفیت بالای P20100 ای‌دیتا

پاور بانک یکی دیگر از محصولاتی است که ADATA اقدام به ساخت آن کرده است و بدون شک این پاور بانک ها از محبوب ترین و با کیفیت ترین پاور بانکهای دنیا هستند. مدل فوق الذکر دارای ظرفیت بالای 20100 میلی آمپر است که قادر است همزمان گوشی هوشمند و تبلت را چند باز شارژ کند. در واقعا طبق تست هایی که انجام گرفته این پاور بانک به اندازه 8 بار شارژ کردن باتری آیفون 8 در خود شارژ ذخیره نگه می دارد و برای افرادی که مدام در مسافرت اند خیلی کاربرد دارد. شاید بدنه پلاستیکی این پاور بانک توی ذوق شما بخورد، اما باید گفت که این بدنه ضدآتش بوده و در مقابل خش نیز مقاوم است. همچنین این محصول دو خروجی همزمان با جریان 2.1 آمپر دارد و مجهز به چراغ ‌قوه ‌ی LED است. می توانید همزمان که در حال شارژ این پاور بانک هستید از آن به عنوان شارژری برای دیگر ابزارها و دستگاه های الکترونیکی خود استفاده کنید. کل پاور بانک در 6 ساعت زمان کامل شارژ می شود که مدت زمان بهینه ای نسبت به رقباست. در طراحی بوردها و مدارهای پاور بانک پرظرفیت P20100 ، شرکت ای دیتا از تکنولوژی هایی برای ایجاد امنیت و کارایی بیشتر استفاده کرده است. برای مثال این مدارهای هوشمند وظیفه محافظت در مقابل شارژ بیش از حد و  مصرف بیش از حد باتری را دارند. در واقع این 6 مدار محافظ باعث می‌ شود خیال شما از همه جهات از پاور بانک‌ تان راحت باشد.

  • حافظه‌ی اکسترنال SE730حافظه‌ی اکسترنال SE730

این حافظه ابزاری کوچک اما با ظرفیت انتقال بالا است که سبک تر از هارد اکسترنال بوده، اما ظرفیت ذخیره سازی آنها از هارد اکسترنال کمتر است. این درایور با ظرفیت 250 گیگابایتی و بدنه آلومینیومی مقاوم و ضد آب با سیستم عامل های مک و ویندوز سازگاری شده و مصرف انرژی بهینه ای دارد. بدنه آلومینیومی این هارد موجب شده که در مقابل ضربه و خش مقاوم باشد و گواهینامه IP68 نیز گواهی بر همین ادعاست. نرخ انتقال داده آن نیز به این شرح است: خواندن 500 مگابایت بر ثانیه/نوشتن 450 مگابایت بر ثانیه.

  • ای دیتا SU630ای دیتا SU630

 این محصول یکی از جدیدترین محصولات ADATA است که اولین حافظه SSD این برند با چیپست 4 لایه 3 بعدی محسوب می شود. SU630 در چند ظرفیت مختلف مثلا 240، 480 و 960 گیگا بایتی روانه بازار می شود و این حافظه از نوع 2.5 اینچی است. این محصول جدید سرعت خواندن متوالی تا 520 مگابایت در ثانیه ای را ارائه می دهد و این سرعت برای نوشتن 450 مگابایت است.